Monday, September 27, 2010

Al kisah...tersebutlah kisah...... (Part 1)

Emm....
Awal kata.yang buruk tu dari aku..yang baik tu semua daripada Nya......

Dalam ber eBay ni,mcm2 ragam pelanggan dari luar negara
yang kita boleh tengok,kita layan dan kita jadikan sebagai pengalaman.tapi dalam masa yang sama,kita juga boleh melihat ragam2 orang dari Malaysia ni juga terutamanya di facebook,blog dan sebagainya.Susah untuk di definisikan.Bermacam2,sehingakan ada dikalangan mereka yang bertindak secara membabi buta tanpa kawalan,tanpa had dan pedoman.

So... dijadikan cerita,kisah berlaku lebih kurang 2 hari yang lepas,aku telah menulis satu ayat yang memberikan impak yag besar dalam hidup aku hari ini.Walaupun bukan dengan kata2,tetapi penulisan juga dapat membuktikan yang ia lebih tajam daripad
a pisau sehinga ia boleh menebusi tulang sum-sum anda...hehe...
Anda boleh membaca secara keseluruhan p
ost2 saya di facebook dengan click di sini>>>




Ba
iklah....Apa yang boleh aku ceritakan di sini,sebagai seorang internet marketer dan blogger yang tidak terkenal.Dengan pengalaman yang ada,aku memahami etika,tatacara penulisan dan perniagaan yang tidak sepatutnya mendatangkan risiko dari segi ketidakpuashatian,menyinggung mana2 pihak yang mungkin akan mendatangkan risiko pada ridi aku sendiri.
Tetapi.............
walau macamana pun,kita tetap tidak dapat mengelak dari menghadapi risiko serangan dan cemuhan dari pihak yang "terasa" daripada gaya penulisan kita walaupun berkaitan dengan perkara yang tiada berkaitan kepada mereka.

Seperti biasa,aku menulis berdasarkan perasaan diri dan gerak rasa.Aku tak menyebut nama,siapa,di mana,kejadian siapa dan sebagainya.tetapi apa yang berlaku sebaliknya.Mungkin kerana ada pihak2 yang terasa padahal jika dibaca dari segi penulisan,ia hanyalah penulisan kosong tanpa menyebut nama sesiapa.

Kisah berlaku apabila Selepas aku berhari raya di beberapa rumah dan berjumpa dengan beberapa orang.Cerita yang keluar semuanya dalah sama,nama yang sama,kejadian yang sama.Adakah ini satu kebetulan???
pelik......tetapi benar......

Setiap orang yang berjumpa dengan aku akan bertanya dan bertanyakan cerita yang sama...
dengan ayat "Nak jadi hero,nak jadi king,nak jadi ketua dalam rumah,tidak boleh lebih kurang"dan lain2 lagi lah yang bukan2 sedangkan depan aku dia diam buat dek je.Yelah...mungkin aku dah lama tak supply rokot dan belanja makan kat dia kot....itu yang bengkak sangat tu.patutlah dah xnak berbual lagi.....hehe.....
Rupanya muka je baik,nampak je diam,rupa2nya mcm ni perangai dia.Kesalahan depan mata di biarkan.bila aku yang tegur dia cakap mcm ni belakang aku.Tapi bila dia yang handle,satu habuk pun tak jadi.Tak boleh tahan,epas tangan akhirnya hilang semangat dan cuma tau makan tidur je rupanya...haha

Nak di jadikan cerita,aku menulis di dalam facebook dengan berbekalkan gerak hati.Selang sehari,aku terperasan ada satu penulisan juga yang rasanya berkait dengan post aku di facebook.Dengan rasa ingin tahu,aku menyambung penulisan tersebut dengan kata2 sinis.Wow...ada orang terasa rupanya.Padahal individu terbabit tiada kena mengena dengan individu yang aku maksudkan dan petang itu juga isteri aku mendapat panggilan daripada seseorang yang juga tidak terbabit dan beliau di hentam dan di caci sehingga dan di minta keluar dari rumah.Dam malam itu juga aku di maki dan di caci di facebook dan di halau dari rumah .

Takpa...itu bukan masaalahnya.....itu hal kecil.Ujian Allah.....

Tapi yang menariknya,individu yang aku maksudkan tersebut masih tidak tahu akan hal ini kerana beliau seorang yang buta IT....hahaha....lawak beb......
Stu hal yang menarik pulak,individu2 yang tidak berkenaan telah menyerang aku secara membuta tuli tanpa sebab.
Mungkin masin2 terasa kot,takut bayang2 sendiri,panas bontot kot.entahlah sebab apa pun aku tak tau kenapa...
Tapi apa yang aku dapat simpulkan disini..barulah aku nampak berapa ramainya individu2 yang selama ni sakit hati,memang dah lama tunggu untuk menjatuhkan aku selama ni.Allah memang nak tunjuk perangai masing2.Allah memang nak gerakkan hati mereka2 ni,supaya mereka bersuara dan memalukan diri sendiri.Allah kaburkan pandangan mereka2 ni sehingga mereka melihat penulisan aku mengatakan mereka "anjing" "bodoh" sedangkan perkataan2 buruk sebegini tidak ditulis aku sendiri dan selama ni pun tak pernah aku mengharapkan pada penulisan2 seperti ni apatah lagi mengeluarkan kata2...Sedangkan penulisan di dalam blog yang tak seberapa ni juga dianggap menghina,mengutuk dan memalukan mereka.Sedangkan aku tak buat apa pun.cuma taip keyboard shj menulis mengikut rasa hati tanpa niat2 tertentu tanpa memalukan mana2 pihak.... : )


BERSAMBUNG..........................Al kisah tersebutlah kisah (Part 2)


P/S : Mana2 jurnalist yang tak puas hati tu bolehlah semak2 facebook aku dan blog ni.Sila lah
menilai sendiri.Aku memang tak akan ubah apa2 pun walaupun seinci pada mana2 bahagian.Aku masih
ada akal fikiran,tidak mahu memalukan siapa2.cuma aku tak boleh berdiam diri dalam
mempertahankan "maruah" aku,isteri dan anak .tu shj...


























No comments:

Post a Comment