Thursday, July 2, 2009

Nasib Si Ular Sawa

Nak tidur pun tak boleh.tengok tv pun rasa bosan jek.nak tulis dkt blog pun mcm nak tak nak juga.

Ntahlah nak buat apa pun tak tau.Kalau ada member2 call boleh jugak pergi minum teh.Ni gara2 satu family pergi singapura la ni tinggal aku jaga Naqib (anak saudara) dkt rumah.Tapi satu har ni bagus pulak si Naqib nih xda buat hal,xlah kecoh sangat macam selalu buat aku sakit kepala nak layan.kadang2 sampai buat aku naik darah jek melainkan ada "wonder pets" dgn "si sponge bob" yang mampu membuat beliau duduk diam tanpa buat kecoh.

Nak di jadikan cerita,tadi masa aku tengah bosan tahap gaban,si Ipen jiran rumah aku datang tergesa2 dan mengelibas dengan memakai tuala mandi membuatkan aku memandang beliau dengan sinis.

"lu ni dah kenapa bro" tanya aku....

"cepat lincah2.ada masalah nih" kata dia

"apahal pulak kau ni dengan tuala mengelibas dalam kampung nih"...

"lincah bro,masalah nih.wa tau lu mesti suka benda nih.lu sorang je yang berani tangkap"

"tangkap apa siak... lu bebual apa nih"..biasalah ni mestilah dialog aku.

"ular sawa bro,ular sawa dkt depan tu besar bro.lincah la.xda orang berani tankap nih"

Aku pun dengan apa lagi...

Dengan gaya ala2 macam Rambo x pakai baju,terus go..... dengan ipen.Percaya atau tidak,punyalah ada budak2 macho dkt tmpt tu,boleh xda sorang pun yang bertindak.cuma sekadar tengok sambil menyuluh dengan menggunakan lampu kereta.Oh shit man.....

aku tanya dia."mana bro?"

"tu ha!!" kata si ipen

Mak ai...besar la ular sawa batik ala2 peha sey.tak terfikir la pulak nak ambil gambar time tu.tempat pulak tu dekat sebelah rumah jiran aku ada la dalam 50 meter dari rumah.yang tinggal pun separuh badan.lagi separuh dah masuh dkt celah2 pokok bunga dan kayu2 kalau tak silap sebab keadaan agak gelap dan samar-samar.

Aku apa lagi,mcm biasa dengan selamba katak tarik ekor ular tu mcm tak ada apa2 yang berlaku...

Tapi yang hairan nih,budak2 yang tengok mcm tak tau nak buat apa2,mcm panic pun ada sambil mengelitik2.kelakar jugak aku tgk.tapi ular tu memang aku tabik arr,melawan x nak mengalah.aku tarik dia,dia tarik aku balik.taknak kena tangkap la tu.

Last2 takda yang tolong,ular tu terlepas dari tangan aku sebab dia melawan.so tak dapatlah aku mengambil gambar dengan tangkapan yang unik dan jarang2 ada nih.nampaknya aku dah tewas bukan sekali,tapi dua kali sebelum ni dalam projek menangkap ular sawa sebesar peha.sebelum ni lagi basar,3 orang tarik termasuk aku,adik aku Izwan dengan sorang brader ni yang agak berani mati.

Nampaknya nasib kau baik hari ni la si ular sawa.................

1 comment:

  1. pergh..rugi tak pat tangkap..
    kalu tak leh posing...
    leh naik rate blog ko ni...
    huh...sygnye...
    next time, jangan bazirkan teknologi yg ade.
    org dh cipta hpon kamera..so gunakanlah dgn patut. ehehee..

    ReplyDelete